Administrator sieci to specjalista, który jak każdy, raz na jakiś czas zmienia miejsce pracy. Nowa praca to szereg nowych możliwości, ale również duży stres. Nowi ludzie, nowe obowiązki, nowe rozwiązania oraz systemy, które trzeba opanować, powodują, że wiele osób ma obawy na początku swojej drogi zawodowej. Zwykle jednak odpowiednie podejście pozwala je znacząco ograniczyć, a nawet spowodować, że szybko ustaną zupełnie.
Co można zrobić, żeby szybciej zaadaptować się na nowym stanowisku?
Nowa praca to zawsze nowe wyzwanie. Ogromnym ułatwieniem jest wsparcie ze strony działu zasobów ludzkich. W dziale tym nie zawsze jednak pracują osoby, które pomagają nowym pracownikom wdrożyć się w działania. Niekiedy ich praca sprowadza się głównie do tego, że przygotowują odpowiednią umowę do podpisania. Jeśli kadry nie pomagają administratorowi sieci, musi on sam opracować sposób działania, który ułatwi mu pierwsze dni w pracy.
Dobrym podejściem na początku jest otwartość na innych oraz umiejętność przyznania się przed nimi, że czegoś się nie wie. W firmie zawsze znajdą się pomocne osoby, które będą chciały ułatwić ci wprowadzenie cię w struktury firmy oraz wytłumaczą małe rzeczy, które na początku będą umykać. Warto zaakceptować, że w pierwszych dniach pracy nie wszystko będzie szło zgodnie z planem, ale z każdym kolejnym dniem zadania staną się dużo łatwiejsze.